Wstęp do encyklopedii linków (wskazówki, ciekawostki, zalecenia)

Witryna wysokiej jakości to witryna, która posiada linki wysokiej jakości. Co to jednak oznacza? Co kryje się pod tym pojęciem? W żargonie spotkać można różne sformułowania, które traktują o jakości linków np. dobry profil linków, mocne linki, złe linki, zgniłe linki, zwisające linki, wartościowe linki, i wiele innych…

explosion

Jakość linków można zweryfikować w drodze tzw. audytu linków. Pojęcie audytu jest często wykorzystywane w kontekście optymalizacji witryny dla wyszukiwarek internetowych (SEO) oraz dla użytkowników (SXO), tj. optymalizacji spełniającej oczekiwania zarówno wyszukiwarek internetowych (machine experience), jak i użytkowników (user experience). Audyt utożsamiany jest z niezależną, obiektywną oceną wybranych atrybutów witryny, wykonywaną w oparciu o przyjęte normy, wzorce, standardy, z wykorzystaniem różnorakich metod i narzędzi. Audyt witryny internetowej sprowadza się do oceny jej jakości. Ocena ta odbywa się w różnych płaszczyznach. W powszechnym obiegu stosowana jest nomenklatura podziału audytów witryn internetowych na: audyty SEO, audyty treści, audyty UX, audyty techniczne (techniki wykonania), a także w węższym zakresie – na audyty linków.

anchor

Encyklopedia linków

W jaki sposób zweryfikować jakość linków, co jest punktem odniesienia dla takiej analizy, wreszcie jakie atrybuty linków decydują o ich jakości? Odpowiedź znajdziecie w „encyklopedii linków”. Wstęp do encyklopedii linków to syntetyczne opracowanie, które przedstawia wybrane, kluczowe zagadnienia związane z zarządzaniem profilem linków. W poradniku tym zaprezentowano koncepcję audytu linków. Jego wykonanie może wskazać newralgiczne punkty profilu linków, wymagające poprawy. Lektura co najmniej zalecana!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *