10 faktów o audycie SEO, niekoniecznie na poważnie
Prezentowane spostrzeżenia wynikają z własnych doświadczeń i przemyśleń na temat audytu witryny pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych SEO, niekoniecznie na poważnie. Część punktów jest jednak śmiertelnie poważna…
- Nie istnieje jeden przyjęty standard audytu SEO, określający jego zakres oraz jedynie słuszne, bądź też właściwe, czy też odpowiednie metody i narzędzia umożliwiające jego wykonanie.
- Audyt SEO jest narzędziem, które ma dostarczyć informacji o newralgicznych punktach witryny wymagających poprawy. Celem optymalizacji jest poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania oraz wzrost ruchu na stronie.
- Optymalizacja (witryny) dla wyszukiwarki internetowej polega m.in. na dostosowaniu kodu (warstwa techniczna), treści i jej struktury (formatowania), a także otoczenia witryny do algorytmu wyszukiwarki.
- Audyt SEO obejmuje m.in. ocenę potencjału treści opublikowanych na stronie, z uwzględnieniem techniki wykonania witryny. Co zatem obejmuje audyt treści, i czy sprowadza się jedynie do jej inwentaryzacji?
- Zadaniem audytu SEO jest wskazanie newralgicznych punktów witryny, które mogą wpływać negatywnie na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania i wymagają poprawy.
- Tak wiem, wszyscy „pozycjonują witryny”, które osiągają „wysokie pozycje”. Jednak wytrwale przekonuję: witryny plasowane są na miejscach w wynikach wyszukiwania. Pozycje są w Kamasutrze. Pozycja może być także startowa. Podobnie ze „ściąganiem danych”. Dane się pobiera. Ściągać można portki z…
- Audyt SEO skupia się na witrynie, a nie na użytkowniku. Jednak optymalizacja pokontrolna może bezpośrednio wpłynąć na jakość użytkową witryny.
- Audytem SEO powinny zostać objęte wszystkie strony. Tak wiem, wszyscy posługują się terminem „podstrona”. Czy coś takiego w ogóle istnieje? Witryna internetowa, serwis internetowy etc. składają się ze stron internetowych. Co to jest „podstrona”? Czepiam się. I moje ulubione hasło — z cyklu oderwane od kontekstu: Udowodnij, że nie jesteś robotem! Uwielbiam to… Czekam kiedy przemówi tak do mnie lodówka.
- Realizacja wytycznych pokontrolnych będących wynikiem audytu SEO, zgodnie ze sztuką, ma zawsze pozytywny wpływ na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Skala zmian nie zawsze jednak odpowiada oczekiwaniom.
- Darmowy audyt SEO, wykonany przy pomocy aplikacji uruchamianych w oknie przeglądarki internetowej, ma zwykle charakter „zabawkowy” — pobieżny, i przedstawia jedynie podstawowe wskazówki poświęcone temu, co można i należy „na szybko” poprawić.
Dołożysz coś więcej?