Wstęp do encyklopedii linków (wskazówki, ciekawostki, zalecenia)
Witryna wysokiej jakości to witryna, która posiada linki wysokiej jakości. Co to jednak oznacza? Co kryje się pod tym pojęciem? W żargonie spotkać można różne sformułowania, które traktują o jakości linków np. dobry profil linków, mocne linki, złe linki, zgniłe linki, zwisające linki, wartościowe linki, i wiele innych…
Jakość linków można zweryfikować w drodze tzw. audytu linków. Pojęcie audytu jest często wykorzystywane w kontekście optymalizacji witryny dla wyszukiwarek internetowych (SEO) oraz dla użytkowników (SXO), tj. optymalizacji spełniającej oczekiwania zarówno wyszukiwarek internetowych (machine experience), jak i użytkowników (user experience). Audyt utożsamiany jest z niezależną, obiektywną oceną wybranych atrybutów witryny, wykonywaną w oparciu o przyjęte normy, wzorce, standardy, z wykorzystaniem różnorakich metod i narzędzi. Audyt witryny internetowej sprowadza się do oceny jej jakości. Ocena ta odbywa się w różnych płaszczyznach. W powszechnym obiegu stosowana jest nomenklatura podziału audytów witryn internetowych na: audyty SEO, audyty treści, audyty UX, audyty techniczne (techniki wykonania), a także w węższym zakresie – na audyty linków.
Encyklopedia linków
W jaki sposób zweryfikować jakość linków, co jest punktem odniesienia dla takiej analizy, wreszcie jakie atrybuty linków decydują o ich jakości? Odpowiedź znajdziecie w „encyklopedii linków”. Wstęp do encyklopedii linków to syntetyczne opracowanie, które przedstawia wybrane, kluczowe zagadnienia związane z zarządzaniem profilem linków. W poradniku tym zaprezentowano koncepcję audytu linków. Jego wykonanie może wskazać newralgiczne punkty profilu linków, wymagające poprawy. Lektura co najmniej zalecana!