Karol Król, HomeProject
A  |  A  |  Reset Zoom
line
Marketing i Rynek
PDF
print
Wartość informacyjna domeny internetowej
Information Value of Internet Domain
Marketing i Rynek, Nr 3/2017, 24-32 (ISSN 1231-7853)
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
WWW: www.marketingirynek.pl
Autorzy: Karol Król, Dariusz Zdonek, Julia Gorzelany
Witryny internetowe bywają skutecznym kanałem promocji i sprzedaży produktów i usług w sieci. Są również wykorzystywane do działań niezgodnych z prawem. Analiza historii domeny oraz zapoznanie się z danymi abonenta może być pomocne przy weryfikacji wiarygodności kontrahenta oraz przesądzić o opłacalności inwestycji w nazwę domeny. W artykule opisano wyniki eksperymentu polegającego na próbie oceny wiarygodności kontrahenta oraz zasadności inwestycji w nazwę domeny w oparciu o dane dostępne w publicznej bazie abonentów domen internetowych oraz na podstawie analizy historii domeny. Badania przeprowadzono w zbiorze 17 witryn internetowych podmiotów świadczących usługi z zakresu tworzenia witryn i aplikacji sieciowych. Informacje o abonentach i rejestratorach domen pozyskano z bazy danych Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK). Historię witryn zbadano analizując zasoby cyfrowych archiwów udostępnianych przez bibliotekę internetową Internet Archive. W konkluzji wykazano, że analiza danych udostępnianych w publicznym rejestrze abonentów domen internetowych nie pozwala na jednoznaczną ocenę wiarygodności kontrahenta, a analiza historii domeny zapisanej w archiwach Internetu może przesądzić o zasadności rezerwacji nazwy domeny... [czytaj więcej]

Cytuj (APA): Król, K., Zdonek, D., Gorzelany, J. (2017). Wartość informacyjna domeny internetowej. Marketing i Rynek, 3, 24-32.

line
PDF
print
Geoinformacja w sprzedaży produktu turystycznego
Marketing i Rynek, Nr 3/2016, 20-28 (ISSN 1231-7853)
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
WWW: www.marketingirynek.pl
Autorzy: Karol Król, Dawid Bedla
W opracowaniu przedstawiono mapy jako jedno z narzędzi marketingowych wzbogacających tekstową formę przekazu informacji za pośrednictwem Internetu. Analizą objęto witryny internetowe gospodarstw agroturystycznych położonych na terenie województwa małopolskiego. W badaniach odnotowywano fakt prezentacji w ramach strony internetowej mapy lokalizacji i dojazdu do gospodarstw oraz udostępniania trójwymiarowych modeli przestrzeni lub innych form jej prezentacji. Cyfrowe mapy przeanalizowano pod kątem techniki wykonania, ze szczególnym uwzględnieniem: formy, dostawcy geodanych oraz wykorzystanych technik i narzędzi komputerowych. Badania pokazują, że nie można rozpatrywać jakości i formy publikacji mapy w oderwaniu od techniki i jakości wykonania witryny. Wynikiem badań jest propozycja kryteriów identyfikacji i oceny map informacji przestrzennej zamieszczanych w ramach witryn gospodarstw agroturystycznych przedstawiona w sposób usystematyzowany... [czytaj więcej]

Cytuj (APA): Król, K., Bedla, D. (2016). Geoinformacja w sprzedaży produktu turystycznego. Marketing i Rynek, 3, 20-28.

line
PDF
print
Ocena witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych
Marketing i Rynek, Nr 11/2014, 22-29 (ISSN 1231-7853)
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
WWW: www.marketingirynek.pl
Autorzy: Karol Król, Dawid Bedla
Dla gospodarstw agroturystycznych, które rozpoczynają działalność, znajdują się w mniej atrakcyjnej turystycznie lokalizacji lub w okolicy gdzie jest mocna konkurencja, czynnik posiadania serwisu internetowego może okazać się kluczowym w pozyskiwaniu przewagi rynkowej. Marketing internetowy może wpłynąć na wzrost liczby pozyskanych klientów, przez co na obłożenie kwater. Jednak sam fakt posiadania witryny internetowej nie zagwarantuje sukcesu. Musi być ona starannie przygotowana zarówno pod względem technicznym jak i merytorycznym. Celem opracowania jest rozpoznanie i ocena techniki wykonania witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych oraz jakości prezentowanych treści. W badaniach wykorzystano punktową metodę oceny oraz zaproponowano jej modyfikację... [czytaj więcej]

Cytuj (APA): Król, K., Bedla, D. (2014). Ocena witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych. Marketing i Rynek, 11, 22-29.

line