The quality of the websites of agritourism farms in Visegrad Group countries in the light of selected synthetic measures
Cytuj (APA): Król, K. (2017). The quality of the websites of agritourism farms in Visegrad Group countries in the light of selected synthetic measures. Economic and Regional Studies, 10(4), 76-85. DOI: 10.29316/ers-seir.2017.36
Celem pracy była ocena jakości witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych krajów Grupy Wyszehradzkiej. Ocenę jakości witryn przeprowadzono w oparciu o wybrane miary „autorytetu witryn”, z grona tzw. „miar SEO” (ang. SEO metrics): Trust Rank, Moz Rank oraz Page Authority, a także pomiar wybranych parametrów wydajności witryn. Badania przeprowadzono w zbiorze 400 witryn gospodarstw agroturystycznych, których adresy pozyskano z wybranych katalogów witryn.
Testowane witryny charakteryzowała niska wartość wskaźników autorytetu, co może świadczyć o ich złej jakości, niewielkiej widoczności w wynikach wyszukiwania oraz braku rekomendacji płynących z innych, wartościowych witryn. Niskie wartości wskaźników mogą także oznaczać, że pomimo globalnego potencjału, testowane witryny oddziaływują lokalnie. O ich istnieniu wie niewielka liczba osób, a ich widoczność w Internecie jest znikoma lub żadna. Tak opublikowane witryny nie spełniają swojej funkcji.
Measuring efficiency of websites of agrotouristic farms from Poland and Slovakia
Pomiar efektywności witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych z Polski i Słowacji
Cytuj (APA): Król, K., Halva, J. (2017). Measuring efficiency of websites of agrotouristic farms from Poland and Slovakia. Economic and Regional Studies, 10(2), 50-59. DOI: 10.2478/ers-2017-0015
Celem pracy był pomiar podstawowych (tradycyjnych) miar efektywności witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych z Polski i Słowacji. Autorzy badań postawili pytanie badawcze czy liczba wyświetleń witryn internetowych podmiotów świadczących usługi agroturystyczne może świadczyć o stopniu zainteresowania urlopowiczów daną ofertą, i czy zainteresowanie to ma charakter sezonowy. W badaniach przyjęto, że podstawowymi miarami efektywności witryny internetowej gospodarstwa agroturystycznego są: liczba wyświetleń, średni czas spędzony przez użytkownika na witrynie oraz przeciętna liczba stron, które przeglądną. Wielkości przyjętych miar pozyskano za pomocą aplikacji SimilarWeb, która jest udostępniana nieodpłatnie w formie rozszerzenia przeglądarki internetowej. Aplikacja prezentuje wartości wybranych statystyk użytkowania witryn internetowych, w tym: szacowaną miesięczną liczbę odwiedzin, średni czas spędzany na stronie przez użytkowników, współczynnik odrzuceń, a także źródła wejść.