Konwersja celu w internetowej sprzedaży produktów turystyki wiejskiej
Conversion rate in sales of tourist product
Cytuj (APA): Król, K. (2017). Konwersja celu w internetowej sprzedaży produktów turystyki wiejskiej. Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych — Problems of Small Agricultural Holdings, 2, 33-40. DOI: 10.15576/PDGR/2017.2.33
Witryny gospodarstw agroturystycznych pełnią zwykle funkcję informacyjną, marketingową i kontaktową. Coraz częściej również rezerwacyjną i płatniczą. Celem ich utworzenia może być zachęcenie odbiorcy do zapoznania się z ofertą, wypełnienia formularza kontaktowego, czy też rezerwacji i zakupu usługi. Stopień realizacji celu jest w marketingu internetowym określany mianem konwersji, którą można precyzyjnie zmierzyć.Celem pracy było zbadanie wpływu zmian wybranych atrybutów witryny na stopień konwersji celu na przykładzie modelowego gospodarstwa agroturystycznego. W badaniach wykorzystano Google Analytics Content Experiments oraz metodę testów A/B, które wykazały, że grafika o wysokim kontraście opisana charyzmatycznym hasłem, w połączeniu z gwarancją rabatu znacząco wpływają na poziom konwersji celu.
Wpływ optymalizacji witryn internetowych na promocję turystyki wiejskiej w sieci
The impact of website optimization on online promotion of agrotourism
Cytuj (APA): Król, K. (2016). Wpływ optymalizacji witryn internetowych na promocję turystyki wiejskiej w sieci. Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych — Problems of Small Agricultural Holdings, 3, 57-71. DOI: 10.15576/PDGR/2016.3.57
W ostatnich latach największe podmioty na rynku usług internetowych, w szczególności Google, podjęły kroki mające na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania. Szczególnego znaczenia nabrały treści przygotowane z myślą o użytkownikach, media społecznościowe, optymalizacja witryn oraz technika ich wykonania. Technologie informacyjne stawiają nowe wyzwania właścicielom gospodarstw agroturystycznych i wymagają od nich większej niż dotychczas aktywności, zaangażowania, a także wiedzy i umiejętności. Celem pracy było zbadanie, w jakim stopniu witryny internetowe małopolskich gospodarstw agroturystycznych są zoptymalizowane dla wyszukiwarek internetowych i czy realizują założenia marketingu treści.