Czym jest planer słów kluczowych?

Czym jest planer słów kluczowych?

Czym jest planer słów kluczowych?

Keyword Tool, Kparser oraz Keyword sheeter to przykładowe narzędzia, które znajdują zastosowanie w badaniach słów kluczowych. Pozwalają one pozyskać zestawienia słów kluczowych z tzw. długiego ogona wyszukiwania.

Więcej w artykule:
Król, K., Zdonek, D. (2023). Cultural Heritage Topics in Online Queries: A Comparison between En-glish- and Polish-Speaking Internet Users. Sustainability, 15(6), 5119. https://doi.org/10.3390/su15065119

Cultural Heritage Topics in Online Queries: A Comparison between English- and Polish-Speaking Internet Users

Znajomość słów kluczowych, którymi posługują się użytkownicy Internetu może być pomocna w lepszym dopasowaniu treści do ich oczekiwań. Znając kontekst oraz częstość wykorzystania danych słów kluczowych można przygotować treści bardziej odpowiadające temu, czego szukają odbiorcy. W konsekwencji mogą oni częściej trafiać na określone strony internetowe. Działania obejmujące pozyskiwanie informacji o słowach kluczowych oraz wykorzystywanie ich w publikowanych treściach wpisują się w marketing treści, marketing w wyszukiwarkach internetowych (search engine marketing, SEM) i stanowią podstawę optymalizacji witryn dla wyszukiwarek internetowych SEO. Zwiększają także tzw. potencjał witryny do bycia odnalezioną w wynikach wyszukiwania oraz potencjał do uplasowania jej na wyższych miejscach w wynikach wyszukiwania.

Skorzystaj z planera słów kluczowych

Kontekst w jakim występują określone słowa kluczowe w zapytaniach użytkowników wyszukiwarek można poznać m.in. przy pomocy narzędzi internetowych. Narzędzia propozycji słów kluczowych, tzw. generatory lub planery słów kluczowych, bazują na zapytaniach, którymi posługują się użytkownicy wyszukiwarek internetowych. Narzędzia propozycji słów kluczowych pobierają sugestie z wyszukiwarek i prezentują je w obrębie swojego własnego interfejsu. Informacje te mają jednak charakter poglądowy, a częstość występowania danego słowa kluczowego nie jest podawana w liczbach bezwzględnych.

Znając kontekst oraz częstość występowania określonych słów kluczowych można przygotować lepsze treści nie tylko dla odbiorców, ale także dla robotów sieciowych.

Planery słów kluczowych są najczęściej wykorzystywane w marketingu treści. Pozwalają skompletować zbiór słów kluczowych, którymi posługują się użytkownicy i których użycie może wygenerować większą liczbę odwiedzin. Narzędzia tego typu pozwalają także poznać aktualne trendy poprzez analizę zapytań kierowanych do wyszukiwarek, w szczególności Google. Warto przy tym pamiętać, że mogą istnieć różnice w działaniu poszczególnych narzędzi. Oznacza to, że poszukując słów kluczowych, którymi posługują się użytkownicy Internetu warto zastosować kilka alternatywnych narzędzi, co być może pozwoli pozyskać bardziej kompletną i zróżnicowaną bazę danych.

magnifying glass

Podpowiedzi generowane w ramach funkcji tzw. autouzupełniania Google pochodzą z rzeczywistych wyszukiwań odnotowanych w wyszukiwarce i pokazują hasła zyskujące popularność. Są też powiązane z lokalizacją i wcześniejszymi wyszukiwaniami użytkowników. Ponadto wyniki są filtrowane algorytmicznie, co ma na celu wyeliminowanie treści naruszających zasady Google. Nie pozostaje to bez wpływu na sposób działania planerów słów kluczowych.

Przykład zastosowania planerów słów kluczowych zaprezentowano w artykule pt. Cultural Heritage Topics in Online Queries: A Comparison between En-glish- and Polish-Speaking Internet Users.

Skip to content