10 faktów o audycie SEO, niekoniecznie na poważnie

Prezentowane spostrzeżenia wynikają z własnych doświadczeń i przemyśleń na temat audytu witryny pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych SEO, niekoniecznie na poważnie. Część punktów jest jednak śmiertelnie poważna…

Robak internetowy

  1. Nie istnieje jeden przyjęty standard audytu SEO, określający jego zakres oraz jedynie słuszne, bądź też właściwe, czy też odpowiednie metody i narzędzia umożliwiające jego wykonanie.
  2. Audyt SEO jest narzędziem, które ma dostarczyć informacji o newralgicznych punktach witryny wymagających poprawy. Celem optymalizacji jest poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania oraz wzrost ruchu na stronie.
  3. Optymalizacja (witryny) dla wyszukiwarki internetowej polega m.in. na dostosowaniu kodu (warstwa techniczna), treści i jej struktury (formatowania), a także otoczenia witryny do algorytmu wyszukiwarki.
  4. Audyt SEO obejmuje m.in. ocenę potencjału treści opublikowanych na stronie, z uwzględnieniem techniki wykonania witryny. Co zatem obejmuje audyt treści, i czy sprowadza się jedynie do jej inwentaryzacji?
  5. Zadaniem audytu SEO jest wskazanie newralgicznych punktów witryny, które mogą wpływać negatywnie na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania i wymagają poprawy.
  6. Tak wiem, wszyscy „pozycjonują witryny”, które osiągają „wysokie pozycje”. Jednak wytrwale przekonuję: witryny plasowane są na miejscach w wynikach wyszukiwania. Pozycje są w Kamasutrze. Pozycja może być także startowa. Podobnie ze „ściąganiem danych”. Dane się pobiera. Ściągać można portki z…
  7. Uwaga!

  8. Audyt SEO skupia się na witrynie, a nie na użytkowniku. Jednak optymalizacja pokontrolna może bezpośrednio wpłynąć na jakość użytkową witryny.
  9. Audytem SEO powinny zostać objęte wszystkie strony. Tak wiem, wszyscy posługują się terminem „podstrona”. Czy coś takiego w ogóle istnieje? Witryna internetowa, serwis internetowy etc. składają się ze stron internetowych. Co to jest „podstrona”? Czepiam się. I moje ulubione hasło — z cyklu oderwane od kontekstu: Udowodnij, że nie jesteś robotem! Uwielbiam to… Czekam kiedy przemówi tak do mnie lodówka.
  10. Realizacja wytycznych pokontrolnych będących wynikiem audytu SEO, zgodnie ze sztuką, ma zawsze pozytywny wpływ na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Skala zmian nie zawsze jednak odpowiada oczekiwaniom.
  11. Darmowy audyt SEO, wykonany przy pomocy aplikacji uruchamianych w oknie przeglądarki internetowej, ma zwykle charakter „zabawkowy” — pobieżny, i przedstawia jedynie podstawowe wskazówki poświęcone temu, co można i należy „na szybko” poprawić.

Dołożysz coś więcej?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *